Αν και τα οδικά έργα έχουν χαρακτηριστεί ως τα πιο δύσκολα και εντυπωσιακά με πολλά μεγάλα τεχνικά έργα, το ίδιο, ίσως και σε μεγαλύτερο βαθμό, συμβαίνει με τα σιδηροδρομικά έργα της χώρας.
Σήμερα, βρισκόμαστε περίπου ένα χρόνο πριν την έναρξη λειτουργίας της πλήρους ηλεκτροκινούμενης διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθήνας-Θεσσαλονίκης και μέσα σε αυτό το διάδρομο, υπάρχουν πολλά μεγάλα τεχνικά έργα.
Για την διάνοιξη της χρειάστηκαν 16 χρόνια καθώς οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το μακρινό 1997 και η πλήρης διάνοιξη της σήραγγας επετεύχθη στις 22 Μαϊου 2013. Από την κατασκευαστική κοινότητα χαρακτηρίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της χώρας αλλά και παγκοσμίως λόγω του πολύ δύσκολου υπεδάφους που στοίχισε αρκετές εργολαβίες αλλά και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Αυτή την εποχή ολοκληρώνονται οι τελευταίες πινελιές, καθώς όπως μαθαίνει το ypodomes.com σήμερα θα περάσει το ειδικό καταγραφικό τρένο για τον έλεγχο των γραμμών, γίνεται έλεγχος της ασφαλούς λειτουργίας ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης και στόχος είναι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου να δοθεί το τμήμα σε εμπορική λειτουργία.
Με τη λειτουργία της Σήραγγας Καλλιδρόμου και του συνολικά του τμήματος Τιθορέα-Δομοκός, το δρομολόγιο Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διεξάγεται λιγότερο από 2 ώρες ενώ το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά.
Το 2018 με την ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος (Λιανοκλάδι-Δομοκός) του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η χρονοαπόσταση ανάμεσα στις 2 πόλεις θα διεξάγεται σε περίπου 3 ώρες και 25 λεπτά.
Πηγή ypodomes.gr - economy365.gr