Τελευταια Νεα

6/trending/recent
Type Here to Get Search Results !

Κίμωλος: Το μικρό νησί με τις μεγάλες χάρες (είκονες)

Κίμωλος: Το μικρό νησί με τις μεγάλες χάρες

Η Αρζαντιέρα, δηλαδή η Ασημένια των Ενετών, η ηφαιστιογενής Κίμωλος είναι ένα μικρό κυκλαδίτικο νησί με μεγάλες χάρες μόλις 30 λεπτά με το τοπικό ferry από την γειτονική Μήλο. Η φύση γέννησε αυτό το νησί σε μια έκρηξη οργής και ως αντάλλαγμα το προίκισε με πλούσια δώρα. Μας υποδέχθηκε στα μέρη της πρόσχαρη, ήρεμη, γαλήνια, ξεχωριστή.

Διάφανα νερά, λαμπερά πολύχρωμα βότσαλα, βράχοι που θυμίζουν γλυπτά, αμμουδερές ακρογιαλιές με θερμές πηγές όλα αυτά συνθέτουν ένα πραγματικό έργο τέχνης που μόνον η ελληνική φύση μπορεί να φτιάξει.

Τι είδαμε
Το Χωριό και το Kάστρο

Στους πρόποδες του όρους Ξαπλοβουνίου βρίσκεται το Χωριό, ο μοναδικός οικισμός του νησιού που μας μάγεψε με τη γραφικότητα και την καθαρότητά του. Περπατήσαμε στα δρομάκια με τις καμάρες και τα σκεπαστά περάσματα ανάμεσα από λευκά σπίτια με ολάνθιστες αυλές. Από την Πλατεία του Σχολείου απολαύσαμε το φεγγάρι και από το ξωκλήσι του Παντοκράτορα, στην κορυφή του λόφου ξεκουράστηκε η ματιά μας στη θέα προς στα κοντινά νησιά, όπως η γειτονική Μήλος.

Στην καρδιά του οικισμού του Χωριού είναι το Μεσαιωνικό κάστρο του 14ου-15ου.αι. που αποτελείται από δύο συγκροτήματα σπιτιών, το Μέσα Κάστρο που είναι σήμερα ερειπωμένο και το Έξω Κάστρο, με σπίτια σε φρουριακή διάταξη για να προστατεύονται οι κάτοικοι από τις επιδρομές των πειρατών και τους επίδοξους κατακτητές.

Το Σκιάδι
Στο ύψωμα Σκλάβοι, στη μέση γυμνού πλατώματος μας εντυπωσίασε ένας σπάνιος γεωλογικός σχηματισμός , «το πέτρινο μανιτάρι» που δημιουργήθηκε από τους δυνατούς ανέμους και τη διαφορά ανάμεσα στα πετρώματα που το συνιστούν.

Το Αρχαιολογικό και Λαογραφικό Μουσείο

Επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο και εντυπωσιαστήκαμε από το διάφανο δάπεδο κάτω από το οποίο υπάρχει αναπαράσταση αρχαίας ταφής, όπως βρέθηκε κατά την ανασκαφή.

Που κολυμπήσαμε
Στα Ελληνικά

Στην παραλία αυτή πήραμε και τη μάσκα μας για να δούμε βυθισμένη στα ρηχά την αρχαία πόλη του νησιού. Καταφέραμε να διακρίνουμε μέρη των τειχών και σπίτια.

Στα Μαυροσπήλια απολαύσαμε ένα ονειρικό ηλιοβασίλεμα όπως και στα Ασπράγκρεμνα.

Στην παραλία Πράσσα

Όταν φτάσαμε στην παραλία συνειδητοποιήσαμε ότι πρόκειται για μία από τις πιο εντυπωσιακές παραλίες της Κιμώλου με τυρκουάζ νερά και λευκή χοντρή άμμο. Στην είσοδο του οικισμού λειτουργούν και ιαματικά λουτρά ενώ κάτω από το εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου, στις θαλάσσιες σπηλιές βρίσκει καταφύγιο η μεσογειακή φώκια monachus-monachus.

Στη Γιούπα-Ρέμα

Φτάσαμε στη Γιούπα ένα γραφικό ψαροχώρι, όπου στην άκρη του κάβου είδαμε τον «ελέφαντα», μορφή που σμίλευσαν η θάλασσα και ο αέρας με το πέρασμα του χρόνου. Μετά τράβηξαν την προσοχή μας τα «Σύρματα», οι σπηλιές που λάξευσαν στα βράχια οι ψαράδες για να σύρουν τις βάρκες τους το χειμώνα. Εκεί, δίπλα στα «Σύρματα» συναντήσαμε το Ρέμα, μια ακτή με βότσαλα με γαλαζοπράσινα νερά που μοιάζει με φυσική πισίνα.

Παραλία Αλυκή

Στην παρέα μας αρέσει να μαζεύουμε βότσαλα και στην παραλία Αλύκη ενθουσιαστήκαμε, αφού η συλλογή μας θα μεγαλώσει με χρωματιστά λαμπερά βότσαλα. Βρήκαμε σκιά κάτω από τα αρμυρίκια και κάναμε το μπάνιο μας σε υπέροχα νερά και τη θέα στο απέραντο πέλαγος.

Τι φάγαμε
Η Κίμωλος, με το άνυδρο, ηφαιστειακό έδαφος της, μας φίλεψε με νοστιμότατα προϊόντα, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν τα ντόπια κρέατα, τα ξεχωριστά, τραγανά, τοπικά αγγουράκια, οι ντομάτες, οι μελιτζάνες, τα αμπελοφάσουλα.

Να προσθέσουμε ψάρια, αστακούς και φρέσκα μακαρόνια αλλά και ξυνό (τοπική, ξινούτσικη μυζήθρα)στη σαλάτα μας, τα φραγκόσυκα για επιδόρπιο, γλυκό του κουταλιού αλλά και γιαούρτι με μέλι κιμωλιάτικο.

Δοκιμάσετε φυσικά λαδένια, τυρένια, μανούρα και παξιμάδι με σκινόκοκκο.

Στο χωριό και στις παραλίες οι ταβέρνες και τα εστιατόρια θα ικανοποιήσουν τις γευστικές σας προτιμήσεις.

Οι λάτρεις του ψαριού και των λοιπών θαλασσινών μεζέδων θα ενθουσιαστούν από τα γραφικότατα ταβερνάκια, από τα οποία ξεχωρίζουν Το Κύμα στην Ψάθη και η παραθαλάσσια ταβέρνα στο Καλαμίτσι που σερβίρουν φρεσκότατα ψάρια και προσανατολιστήκαμε στο Πανόραμα, στο Μελτέμι ή στο Νίκο στο Χωριό –το μενού ποικίλλει ανάλογα με την ημέρα. Για παγωτό επιδόρπιο, ποτάκι για να χωνέψουμε ή καφέ το επόμενο πρωί, το Stavento στο Χωριό είναι ίσως η καλύτερη επιλογή.